Peluang Menyertai Program CSR Tefal di Rumah Kasih Harmoni

Kedatanagn kami ke Rumah Kasih Harmuni Paya Jaras Sungai Buluh sememangnya sangat dinantikan oleh penghuni di situ. Apatah kehadiran pihak Tefal yang sememangnya menyediakan pelbagai aktiviti yang menarik. Antaranya seperti program masak-masak yang diberi tunjuk khas dari Kumpulan Agak-Agak, pertandingan mewarna dan juga dapat bertemu dengan Puan Sheila Rusly selebriti serba-boleh yang cukup terkenal di Malaysia.

Kelas memasak hidangan sihat ini khas buat anak-anak yang berusia 12 tahun ke atas. Apa yang menarik hidangan yang disediakan oleh anak-anak ini semuanya enak-enak. Hasil daripada tunjuk ajar yang terbaik  lli Sulaiman dan Basira Yeusuff dari Team Agak-Agak. Mereka telah menyediakan 'Chicken Balognese Pasta dan Eaton Mess. Saya juga teruja mempelajari sama cara memasak hidangan ini lebih-lebih lagi ianya menggunakan siri premier cookware Tefal.

Anak-anak saya Ameer dan Amani begitu seronok menyertai aktiviti mewarna bersama kanak-kanak di sini. Selain daripada mereka dapat bergaul dan belajar berkomunikasi dengan rakan baru. Saya juga dapati aktiviti ini dapat mendidik anak saya untuk lebih menghargai apa yang mereka telah perolehi.

Anak-anak di sini semuanya pandai berdikari dan suka berkongsi. Sikap seperti ini bagus dan saya memang benar-benar mahu mendidik anak saya ada sifat sebegini.

Masing-masing begitu bersemangat mewarna sehabis cantik dan terbaik. Pasukan Tefal juga memang memberi layanan dan bersungguh-sungguh menggembirakan kanak-kanak di sini.

Kehadiran Puan Sheila Rusly yang juga merupakan Duta Tefal menyampaikan duit raya buat anak-anak memeriahkan lagi majlis yang dijalankan. Kanak-kanak dan duit raya memang tidak boleh dipisahkan. Apatah lagi menerima duit raya dari tangan Puan Sheila, menggandakalan lagi keseronokan mereka.

Ameer pun seronok bila dapat beratur dan mengutip duit raya, hehehehe. 

Di majlis penutup acara CSR ini juga telah diadakan majlis penyampaian mock cheque RM10,000 daripada pihak Tefal kepada Rumah Kasih Harmoni Paya Jaras. Diharapkan sumbangan ini sedikit sebanyak dapat membantu pihak pentadbiran pengurusan Rumah Harmoni dalam mengendalikan urusan harian mereka dalam menjaga dan mendidik anak-anak di sini.

Kunjungan Tefal sememangnya menceriakan lagi penghuni Rumah Harmuni di sini. Sebagai sebuah jenama tersohor, Tefal percaya program seperti ini adalah tanggungjawab sosial yang perlu dilakukan setiap tahun. Bukan sahaja dapat berbakti dan memberi kasih-sayang pada mereka yang memerlukan bahkan usaha sebegini mampu memberi manfaat terutama sikap keprihatinan yang perlu ada terhadap masyarakat setempat.
Peluang Menyertai Program CSR Tefal di Rumah Kasih Harmoni Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 23, 2017 Rating: 5

2 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.