Manfaatkan Cuti Sekolah Dengan Program Dari Fun Learning Seed


Tinggal seminggu sahaja untuk anak-anak kita bersekolah dan seterusnya mereka akan bercuti selama sebulan. Sepanjang bercuti ini adalah lebih baik kita manfaatkan dengan sesuatu aktiviti yang dapat member manfaat dalam diri mereka.

Seperti ibubapa lain saya juga mencari program terbaik untuk diisi oleh anak-anak saya pada musim cuti sekolah nanti. Dan saya berminat dengan program dari Fun Learning Seed. Ini kerana silibus didalam modul program cuti sekolah yang diperkenalkan sangat mantap dan terbaik. 

Ianya lebih kepada teknik pembelajaran yang betul dan tepat serta yang paling penting ianya adalah bergantung kepada kesesuaian minat dan bakat anak itu sendiri, Bagaimana potensi dalam diri mereka boleh digilapkan? Dan menerusi program ini anak kita akan mengetahui sedikit sebanyak tentang kebolehan diri merek adengan tunjuk ajar instruktor terlatih dari Fun Learning Seed.


Untuk cuti sekolah tahun ini akan diadakan 2 program iaitu:

@Score A Mastery: 27th & 28th Nov (9-12yo) & 29th & 30th Nov (13-18yo)
-To learn a system to improve their academic performance which go around with elements of 4C (Characters, Confidence, Creativity, Concentration) and M2 (memory and mastery).

Skills will be learning in the workshop:
-Mindmap
-Whole brain integration
-Concentration power
-Memory skills, e.g. story association, memory pegs, purpose-driven memory, etc
-10 treasures study techniques
-Unleash the creativity



@Mastery in Action: 3-days-2-nights, 11th to 13th Dec 2017 (9-18yo)
This is more on mindset and learning attitude.
-Create strong belief system in learning to achieve academic excellence
-Discover their interest and passion in learning which leads to automated learning
-Learning vs studying
-Setting and achieve study goals, etc

 Apa yang penting peserta akan diberi bimbingan bagaimana mereka boleh mencapai matlamat dan impian mereka. Tanpa rasa tekanan dan paksaan dari ibubapa yang sentiasa mahukan mereka cemerlang. Pastinya peserta (pelajar) akan lebih seronok untuk belajar setelah melalui modul program yang telah disediakanoleh pihak penganjur!

Manfaatkan Cuti Sekolah Dengan Program Dari Fun Learning Seed Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 18, 2017 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.