Dapatkan Bahan Runcit di JOCOM 11Street

Kehadiran Tahun Baru Cina yang bakal tiba tidak lama lagi memerlukan perancangan dan persiapan terutama dari segi pembelian barangan runcit bagi menyediakan hidangan untuk makan besar bersama keluarga. Dan JOCOM di bawah senarai kedai di 11street telah menyediakan pelbagai pilihan barangan runcit bagi persiapan Tahun Baru Cina dengan pembelian paling mudah.

Pembelian barangan runcit di  platform 11street dijangkakan meningkat pada tahun 2018, ini adalah menerusi kenaikan lebih 30% dalam nilai merchandising kasar (GMV) pada tahun 2017 berbanding 2016.

Bruce Lim,  Vice President of Merchandising 11street berkata: “More Malaysian consumers would start to explore shopping for groceries and other household items online. This holds true and as 2017 comes to an end, we expect this category to only flourish from hereon. 

“This motivates us to strengthen our collaboration with JOCOM and become the e-commerce platform that offers great variety of fresh produce and other frozen goods as food preparation for Chinese New Year heightens. With our host of offering coupled with our established technological prowess, we aim to enable consumers to use our platform as the go-to channel to fulfil all their grocery needs, especially during the festive season.”

Chef Cooking Quality, At Home
Kaloborasi diantara11street dan JOCOM bukan hanya di platform edagang mereka 11street bahkan mereka juga memeperkenalkan rancangan memasaka terbaru “Cooking Up Prosperity”, rancangan memasak sebanyak 10-episod yang akan disiarkan dalam talian. Menampilkan Chef Cheah Kee Khiang, seorang chef terkemuka di Malaysia, dan dihoskan bersama dengan selebriti/dj Wong Chui Ling, memperkenalkan resepi enak dan mudah yang mana bahan-bahannya boleh didapati dari laman web online JOCOM di 11street .

Joshua Sew, Ketua Pegawai Eksekutif JOCOM berkata: "When we first partnered with 11street last year, we wanted to expand our outreach to a wider community. More importantly, we hoped to empower Malaysians with the convenience of shopping for groceries and other household items online. As a way forward, we produced the cooking show to showcase that Chinese New Year preparation can be made simpler if they know where to get the ingredients and how to best prepare them, without the need to leave their homes.”

Setiap episod “Cooking Up Prosperity” akan ditayangkan pada setiap hari Selasa dan Khamis, dengan durasi selama 10 minit. Antara hidangan yang dipamerkan ialah Golden Prosperity (Fried Prawn with Salted Egg Floss), Tremendous Opulence (CNY Cake with Taro & Sweet Potato), dan Superior Smooth Porridge Seafood Steamboat . Menariknya ke semua hidangan dapat disediakan kurang dari 10 minit untuk memasak.



Pertunjukan memasak ditaja oleh Clio, Desa Home, Electrolux, F & N, Khind, Kinohimitsu, Maggi, Onenot-Enough, Philips, Sharp, SJK Elektrik, Starbucks, Sublime dan Trine Nexus.

Di majlis yang sama juga, JOCOM telah di aneugerahkan oleh Malaysia Book of Records kerana menjadi First Grocery Mobile Commerce App. Majlis penyampaian ini turut dihadiri oleh Tan Sri Danny Ooi, Founder of the Malaysia Book of Records, YB Datuk Wira Dr Abu Bakar Mohamad Diah, Deputy Minister of Science, Technology and Innovation (MOSTI), Joshua Sew, Chief Executive Officer of JOCOM dan Agnes Chua, Managing Director of JOCOM.

Comments

Popular Posts