5 Sebab Kenapa Saya Memilih 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 Untuk Bekalan Air Bersih Di Rumah Saya

Berdasarkan fakta di atas, jelas kenapa masyarakat hari ini memandang serius terhadap bekalan air bersih setiap hari yang diperlukan oleh isi rumah mereka. Dan saya tidak terkecuali, sebagai seorang ibu yang sentiasa mahukan yang terbaik untuk keluarga.

Menikmati air bersih sememangnya menjadi impian semua orang. Apatah lagi jika kita memiliki anak kecil, ini kerana badan mereka sangat sensitif dengan air minuman yang tidak bersih. Antara produk penapis air yang menjadi pilihan saya ialah 3M Countertop Drinking Water System CTM-02.

Berikut ada 5 sebab kenapa saya memilih produk 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 :-)

Jenama Yang Dipercayai dan Mendapat Pengiktirafan Dunia

3M adalah nama yang cukup besar dan terkenal di kalangan masyarakat dunia. Jenama ini cukup gah memandangkan 3M telah lebih dari 100 tahun berada di pasaran yang bermulanya di Minnesota, US. Apa yang menarik produk 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 ini adalah antara produk terbaru dari 3M dan telah diuji serta diperakui memenuhi garis panduan NSF standard 42 dan 53 yang terbukti dapat mengurangkan kekotoran dan pencemaran di dalam air dengan kesan kesihatan yang lebih baik seperti yang dikawal oleh National Sanitation Foundation International.

"Fungsi Utama Penapis Air adalah mencegah bahan cemar, logam berbahaya bakteria kuman dan virus dari air yg diminum."

Sebagai pengguna bijak kita hendaklah memastikan penapis air yangg kita miliki diakui dan memenuhi garis panduan:

NSF/ANSI 42
NSF/ANSI 53
NSF/ANSI 55
NSF/ANSI 401

Kesemua standard ini penting dan menunjukkan bahan cemar apa yg dpt dituras oleh penapis air kita sekaligus mencegah dari bahaya kesihatan dan sebagainya.

Sumber: Buletin Pengguna Bijak


Dengan pengesahan ini, ternyata air yang ditapis dari 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 selamat digunakan oleh semua ahli keluarga termasuklah wanita mengandung dan juga anak kecil. Kualiti air tapisan dijamin bersih.

Berbaloi Dengan Penggunaan Pada Harga Yang Ditawarkan

Paling menarik 3M Countertop Drinking Water System CTM-02  ini mampu memberi kecekapan penapisan sehingga 14,000 gelas yang mana untuk 1 gelas bersamaan dengan 200ml. Dengan harga yang ditawarkan cukup berbaloi untuk kita mendapatkan air bersih setiap hari. Memelihara kesihatan diri agar sentiasa berada dalam keadaan terbaik perlulah dimulakan dengan penggunaan sumber makanan/minuman yang bersih pastinya.


Penyelenggaraan Sangat Mudah Melalui Penggunaan Katrij

3M Countertop Drinking Water System CTM-02 menggunakan penapis katrij didalamnya untuk membantu memproses kebersihan air. Dengan adanya penunjuk kadar penggunaan kartrij ianya dapat memudahkan kita untuk membuat pemantauan. Kita akan 'alert' bila sepatutnya perlu menukar penapis kartrij dengan bantuan penunjuk kadar penggunaan katrij.

Katrij gantian juga mudah didapati di pasaran. Kita boleh membeli secara atas talian, pasaraya besar mahupun daripada ejen-ejen 3M yang terpilih. Jadi kita tidak akan ada masalah untuk mencari barang gantian seperti katrij dari label 3M.


Pemasangan Tidak Sampai 5 minit

Proses pemasangan sangat mudah dan cepat. Dengan mengikut arahan yang diberikan saya mampu memasangnya dalam masa 5 minit sahaja. Ini kerana untuk memasang 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 ini tidak memerlukan penggerudian kerana pemasangan sangat ringkas serta tidak kompleks.




Saiz Kompak dan Bentuk Rekaan Menarik

Saiznya agak kompak, tidak terlalu kecil atau terlalu besar. Saya paling suka dengan rekaan bentuknya yang agak menarik (sekali imbas seperti pasu perhiasan, hehe). Diletakkan di kawasan tepi sinki, biarpun kawasan agak sempit (utuk sinki di dapur saya)tetapi ianya tetap muat dan terletak cantik.  

So kalau korang nak dapatkan produk 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 boleh layari platform membeli atas talian seperti diatas ataupun dapatkan di pasaraya dan ejen-ejen 3M di sini www.3m.com.my/water/dealers

Mencegah adalah lebih baik daripada merawat. Pastikan anda dapat elakkan segala penyakit yang berpunca daripada air  yang tidak bersih terutama pada anak-anak dan ahli keluarga yang disayangi.  Dengan penggunaan 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 secara tidak langsung dapat membantu saya untuk bersama-sama memelihara kesihatan ahli keluarga yang saya sayangi. 

Untuk pengetahuan semua, jenama penapis air 3M sentiasa menawarkan harga promosi yang mana harganya sangat berpatutan dan mampu memberi lebih penjimatan.

Keterangan lanjut, boleh layari www.3m.com.my/water  :-) :-)

Update:

Respon untuk pertanyaan kawan-kawan, terima kasih :-)


5 Sebab Kenapa Saya Memilih 3M Countertop Drinking Water System CTM-02 Untuk Bekalan Air Bersih Di Rumah Saya Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 28, 2018 Rating: 5

25 comments:

  1. Cutenya penapis air 3M ni. Memang banyak jenama penapis air yang ada di pasaran sekarang ni. Teringin jugak nak pakai penapis air macam ni. Sebab comel da tak makan space.

    ReplyDelete
  2. menarik penapis air ni. comel je. Harap ianya beri manfaat kepada pengguna. salam kenal dari saya :) http://cakapsinilah.blogspot.my/

    ReplyDelete
  3. I like the shape of the filter...

    Nampak bagus nya penapis air ni...

    Now drink clean clean water after filter..

    ReplyDelete
  4. Kecil dan tidak perlu ruang untuk letak penapis air ini. Nampaknya akak kena fikir juga produk begini untuk akak letak di rumah kampung. Maklumlah kadangkala perlu juga penapis air untuk kualiti minuman terbaik.

    ReplyDelete
  5. Jenama yang telah lama di pasaran ni..bagus juga jenis filter camni kan? Jimat xyah bayar bulan2 and nak servis pon senang ek..

    ReplyDelete
  6. Alahai kenapa comel sangat penapis ni. Bagus pula dia nya function tu.

    ReplyDelete
  7. Air memang penting untuk hidup. Jadi pentingnya minum air yang berkualiti untuk kesihatan badan. Sekarang pun berlumba-lumba macam-macam jenis penapis air di pasaran. Yang penting pilih yang bersesuaian. Untuk produk ni memang lebih senang nak install sendiri. Worth buying.

    ReplyDelete
  8. Air memang penting untuk hidup. Jadi pentingnya minum air yang berkualiti untuk kesihatan badan. Sekarang pun berlumba-lumba macam-macam jenis penapis air di pasaran. Yang penting pilih yang bersesuaian. Untuk produk ni memang lebih senang nak install sendiri. Worth buying.

    ReplyDelete
  9. Alahai..apesal comel sangat ni..air yang berkualiti dan disuling adalah sangat- sangat penting dalam kehidupan.bagus ada product yang boleh DIY sendiri kat rumah kan..harga pun berbaloi..janji satu family boleh minum air bersih

    ReplyDelete
  10. Dah lama tak nampak penapis jenis macam ni hehehe tapi sekarang penapis air dah makin kecik dan makin canggih jadi tak perlu risau yang penting kena yakin.....

    ReplyDelete
  11. Wahh baru dengar pasal jenama ni. Memang nampak bagus ya produknya! Iyalah, air sebagai keperluan asas manusia ni memang kena cukup ambil berat soal kualitinya. Harganya pun berbaloi!

    ReplyDelete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

  13. Penapis air memang penting sekarang ni. Di sebabkan paip kita sudah berkarat dan bila Haba yang tinggi bercampur dengan air karat boleh mengakibatkan penyakit kanser. Lagi pun 3M nampak kompleks dan lebih canggih membuatkan teknologi semakin berkembang dari masa ke semasa.

    ReplyDelete
  14. Zaman sekarang banyak yang portable dah, kalau dulu water filter semua gedabak, bagus inovasi macam ni.

    ReplyDelete
  15. Sesuai la kalau nak letak dkt rumah ni sebab dapur pun kecik je kalau nak letak besar2 tu
    Yang ni comel

    ReplyDelete
  16. Memang sesuai sangat letak di.dapur. saiznya tak besar dan jimat ruang dapur.boleh usha nih

    ReplyDelete
  17. Penapis air memang perlu nowadays cuma serious I cakap masih belum ada komitmen nak miliki Coway walaupun bulanan puluhan ringgit, still prefer beli instead of bayar bulanan sounds like having hutangs for me.. tapi now kat rumah we all tengah pakai panasonic punya water filter. nampak macam menarik juga 3M ni will reconsiderate

    ReplyDelete
  18. Sekarang sudah ramai orang guna penapis air untuk dapatkan air bersih dan bebas dari kuman dan minum pun sedap

    ReplyDelete
  19. This one is adorable to have in the house. There are so many types nowadays out in the market- it sometimes becomes such a hassle to select just one. Nonetheless, will take a look at this, it certainly seems promising :)

    ReplyDelete
  20. Bestnya penapis air ni. Bagus menapis supaya air betul2 bersih untuk diminum. Ika ingat nk pasang dirumah juga cuma sekarang tengah tengok yang budjet.

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum kak ayu, maaf atas kelewatan balas kunjungan di sini ye.
    Brand 3M ni bukan ke mahal? Tapi setahu onie memang terbaiklah dari segi kualiti dia tu. Cantik dan comel je penapis air ni. Jimat ruang haaa,hehe

    ReplyDelete
  22. Subway kena hold sijil halal sebab brand 3M ni?

    ReplyDelete
  23. Dh lama Subway x da Halal, sejak mula.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.