DACSEE Memperkenalkan Konsep Komuniti Ride-Sharing


Pada mereka yang suka menggunakan perkhidmatan kenderaan yang boleh dihubungi melalui apps, kini korang boleh mencuba DACSEE. Untuk pengetahuan semua, DACSEE menggunakan teknologi 'blockchain' yang menggunakan konsep platform komuniti 'ride-sharing'.

DACSEE membawa maksud D-ecentralized A-lternative C-abs S-erving E-mpowering E-veryone.


Menariknya dengan menggunakan konsep teknologi 'blockchain', kita akan dapat lihat betapa 'transparent' sistem yang telah digunakan didalam DACSEE. Pemandu boleh mengawal fee yang dikenakan dan pelanggan pula boleh memilih fee yang terendah yang ditawarkan.

Apps DACSEE telah diperkenalkan pada September 2018 dengan seramai 4500 pemandu yang telah berdaftar. Dan ianya telah dimuat turun lebih daripada 35,000 pengguna. DACSEE juga didatangkan denga ciri-ciri keselamatan yang mana pelanggan boleh memilih pemandu yang mereka selesa. Dan sepanjang kita menaiki kenderaan itu juga, perjalanan kita boleh diperhatikan oleh pengguna DACSEE yang lain.

Terdapat 2 jenis komuniti yang diperkenalkan iaitu Official Community dan juga 'Featured' Community.

 Ini adalah pilihan 'standard' kenderaan dari DACSEE. Untuk kereta biasa ada yang kecil iaitu Compact ataupun yang extra luas iaitu Comfort. Terdapat juga kereta Executive yang selesa dan Xtra untuk mereka yang mahukan MPV kerana datang dalam kumpulan/sekeluarga.

Menerusi Apss DACSEE kita jug aboleh membuat pra-tempahan, sekurang-kurangnya 3 jam lebih awal. Terdapat juga pilihan istimewa seperti membuat pemilihan untuk pemandu perempuan sahaja, trip ke KLIA dan pelbagai lagi.

Pemandu Apps juga boleh mendapatkan alternatif pendapatan sekiranya berjaya memperkenalkan rakan baru sebagai pemandu didalam DACSEE. Manakala untuk penumpang, mereka juga boleh berkongsi mengenai apps ini kepada rakan yang lain melalui fungsi "invite & earn".

Setiap kali kita menggunakan apps DACSEE ke tempat tertentu, kita juga akan diberikan cashback reward yang mana pelanggan boleh menggunakannya untuk servis atau outlet yang terpilih. Biasanya outlet tersebut adalah berdekatan dengan tempat yang kita tuju (ketika menggunakan apps DACSEE).

Untuk di sesetengah tempat juga, DACSEE ada menyediakan tempat menunggu khas yang memberi lebih kelebihan.

Antara orang kuat DACSEE yang bersungguh memastikan apps ini mampu memberi lebih kemudahan, selamat dan banyak memberi kelebihannya samada kepada pemandu mahupun pelanggan.

Keterangan lanjut boleh layari:

Muat turun apps DACSEE dari Google Play Store dan Apple App Store hari ini juga ya!
DACSEE Memperkenalkan Konsep Komuniti Ride-Sharing Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 18, 2018 Rating: 5

6 comments:

  1. Wahh bagusnya aplikasi ni kak. Ada la pilihan lain selain yang satu tu aje. Sekarang ni saya nak booking kenderaan mesti tengok harga. Kalau melampau mahal. Saya rela memandu. Wuwuwuwu

    ReplyDelete
  2. Belum pernah cuba aplikasi ni. Kalau ok, boleh lah cuba guna. Selalu kalau nak pakai booking mesti compare semua aps. Paling murah, berbaloi baru book.Apa ke susohnya nak sebut Dac-see. Hehe

    ReplyDelete
  3. Konsep ni ok.. Driver boleh bagi harga yang dia rasa berbaloi dan rider pun boleh pilih. Paling suka yang pemandu perempuan tu tapi rasanya tak banyak lah

    ReplyDelete
  4. Wah.. ada yang lain ye selain yang sedia ada. Bagus untuk pengguna buat pilihan. Especially untuk bandingkan harga. Boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  5. Bagus app ni... Saya suka sebab memberi kita sebagai pengguna satu lagi pilihan untuk menggunakan e hailing..

    Nampak menarik juga bila ia memperkenalkan system blockchain

    ReplyDelete
  6. Dah ada yang baru, maka tidak la terjadi monopoli pasaran kan. Boleh la pengguna membuat pilihan.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.