N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd Kontraktor Rumah Yang Mampu Realisasikan Rumah Impian Anda!

Memiliki rumah idaman pada bajet yang kita mampu sememangnya menjadi impian semua orang. Apatah lagi rekaan dan senibina rumah adalah hasil idea kita sendiri samada keseluruhan mahupun sebahagian. "Rumahku syurgaku" perumpamaan yang sering diungkapkan betapa keinginan seseorang itu menjadikan tempat tinggal yang didiami sebuah syurga bukan hanya untuk dirinya bahkan untuk ahli keluarganya yang lain.

Ini terutamanya pada mereka yang sedia ada mempunyai tanah sendiri di lokasi tertentu dan ingin sebuah rumah dibangunkan sesuatu. Dan saya memang sangat merekomenkan syarikat kontraktor rumah N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd yang telah diasaskan oleh Hj Noor Azman Sakiman. Untuk pengetahuan semua N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd kerupakan kontraktor reka dan bina bagi binaan banglo di sekitar Selangor dan juga sebahagian Negeri Sembilan. Kontraktor ini telah berdaftar dengan CIDB G5 (bagi kerja binaan bawah RM 5 juta) dengan modal dibenarkan RM 500000.00 .


Jika sebelum ini N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd banyak memberi tumpuan kepada projek kerajaan persekutuan dan negeri serta swasta seperti baik pulih sekolah, membina bangunan tambahan sekolah, kerja pembersihan, membina jeti, membina kediaman perumahan, baik pulih bangunan kerajaan dan lain-lain kerja berkaitan. Namun pada tahun 2009, NAS Nuri Construction Sdn Bhd diwujudkan bagi menumpukan pada binaan rumah banglo milik persendirian. Siapa yang teringin nak buat rumah atas tanah sendiri, Nas Nuri Construction boleh membantu.

Pengalaman N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd dalam membina dan juga renovasi rumah cukup banyak. Bermula penghujung 2009 sehingga kini N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd terlah terlibat lebih 100 projek.

Secara spesifiknya, N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd telah berjaya menyiapkan; 90 buah banglo secara keseluruhannya yang mana hanya 15 buah saya untuk setiap tahun. Ini adalah bagi menjaga servis dan kualiti pembinaan sepertimana yang diharapkan oleh pelanggan. Apa yang lebih menarik pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd turut menawarkan 3 tahun waranti bagi struktur rumah yang mereka bina. Dan mereka juga menumpukan hanya 2 kawasan negeri sahaja iaitu Selangor dan Negeri Sembilan. Sangat menarik bukan??

Saya dan suami sendiri mengimpikan sebuah rumah yang selesa dan mengikut rekaan senibina bentuk rumah yang diidamkan. Memandangkan N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd bukan hanya boleh membina rumah bahkan membuat renovasi juga jadi agak mudah sebenernya untuk berurusan bagi mendapatkan rekaan struktur dan renovasi yang kami inginkan. Ini kerana kita hanya perlu "deal" dengan satu kontraktor sahaja tanpa melibatkan banyak pihak. Agak mudah untuk kita membuat pengiraan mengikut bajet mengikut keinginan rekaan yang kita inginkan. Dan biasanya kita perlulah mengikut kemampuan juga, hehehe.

Saya juga difahamkan skop kerja yang diaturkan di N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd sangat kemas dan teratur. Contiohnya untuk segala kerja binaan ditapak akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh 2 pegawai, iaitu pegawai teknikal (struktur binaan rumah) dan juga pegawai kemasan (bagi kerja kemasan, reka bentuk dalaman dan juga material kemasan tapak). Dan setiap pekerja binaan akan dibahagikan mengikut kemahiran masing-masing dari permulaan kerja hingga selesai (tiada pekerja yang sama akan kekal di tapak hingga akhir). Bagi memastikan kelancaran pembinaan projek, setiap perjalanan kerja akan diselia oleh seorang penyelia tapak dan dipantau oleh pegawai bertanggungjawab. Paling penting segala urusan pembelian barang ditapak diuruskan staff kewangan di pejabat. Ini bagi memastikan rekod pembelian dan pembinaan sentiasa konsisten.

Saya juga sempat melihat contoh-contoh projek yang telah siap dan dikongsikan oleh pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd di laman FB mereka. Antaranya adalah satu projek membina rumah banglo di Bangi. Dengan kos anggarahan sebanyak RM420 ribu, saiz binaan rumah 2800kps (anggaran).

Spesifikasi:

• Kemasan lantai bertile. Bagi bilik air dan dapur adalah tile dinding penuh.
• Bata bagi dinding digunakan jenis bata merah dengan wire mesh.
• Struktur reinforced concrete(ikut structure drawing), Ketinggian dalam rumah (lantai-siling) 10.5Ka
• Kuda-kuda (truss) jenis zincalumn
• Bumbung jenis genting jenama monier dengan double sided aluminium foil
• Siling jenis plaster ceiling dengan cornish (pemasangan oleh specialist ceiling plaster)
• Tingkap jenis aluminium casement NB
• Pintu bilik dan bilik air jenis solid decorative (alatan kunci brand St Guchi/Greset) (pintu dipasang oleh specialist).

Bukan itu sahaja, jika kita sebagai pelanggan tentunya berpuas hati apabila pihak kontraktor rumah dapat menawarkan bukan hanya servis terbaik bahkan secara terperinci menjelaskan kita jenis bahan yang digunakan dalam sepanjang pembinaan rumah tersebut. Contohnya untuk projek ini pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd  telah menggunakan cat luar jenis tahan cuaca dan dalam rumah jenis Nippon Matex dengan sealer istimewa (jenama Nippon dan setara) dan sealer jenama Jotun. Bahkan sebahagian dinding diberikan kemasan skim coating manakala pintu akan di syelek oleh pakar. Wah! Ini bukan kerja biashe-biashe. Memang mereka yang pakar akan melakukannya.

Infrastruktur di bahagian luar juga diambil berat. Ini termasuklah pembinaan longkang dan kaki lima di sekeliling rumah serta tangki air jenis polythene. Selain itu pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd  turut membuat rawatan anai-anai biasa ini bagi memastikan pembinaan rumah kukuh dan tahan lama. Paling best! Waranti kemasan 12 bulan dan struktur binaan rumah 36 bulan akan diberikan oleh pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd.

Dan korang boleh melihat sendiri contoh-contoh pembinaan rumah dan projek renovasi yang telah mereka jalankan di laman FB - https://www.facebook.com/NAS-Nuri-Construction-Sdn-Bhd-298134537338/ . Boleh dapat ilham juga. Dan segala penerangan yang diberikan sangat 'transparent'

Dan bila kilta lihat sendiri respon yang diberikan daripada pelanggan semuanya sangat positif. Antara komen yang sempat saya screenshot dari FB N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd adalah seperti berikut:-



Dan saya dan suami sendiri sudah berkira-kira hendak menambaik rumah sedia ada untuk membuat renovasi rumah di bahagian dapur. Jadi hasil daripada pencarian saya dan suami, syarikat N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd pastinya menjadi pilihan kami. Serius! Kami memang sedang mengumpul bajet ke arah itu. Apatah keazaman untuk memiliki rumah idaman semakin tinggi melihat kepada projek-projek reka dan bina dari syarikat tempatan ini.

Jika korang berminat hendak mendapatkan keterangan lebih lanjut bolehlah hubungi pihak N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd ya!

NAS NURI CONSTRUCTION SDN BHD No. 26-2F (2nd floor), Jalan Setia Perdana AY U13/AY, 40170 Shah Alam, Malaysia




019-348 7372 -Encik Fairul
03 33923478 - pejabat
sales.nasnuri@gmail.com
Boleh juga layari laman web dibawah :-

Laman web: www.nasnuri.com
Blog rasmi: www.dawaibesi.com

Nak kerja dan servis reka dan bina rumah terbaik bolehlah hubungi N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd. InsyaAllah, kita akan puas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. Moga kita semua boleh memiliki rumah seperti syurga dunia untuk diri dan keluarga diami.
N.A.S Nuri Construction Sdn Bhd Kontraktor Rumah Yang Mampu Realisasikan Rumah Impian Anda! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 26, 2019 Rating: 5

11 comments:

  1. Semoga maju jaya Nas Construction.. bangga... one of bumi's construction company.

    ReplyDelete
  2. wahhh cantiknya design rumahnya ,tak sangaka ia syarikat kepunyaan bumiputera...bolehlah rekomen pada yang tengah mencari ....harap Nas Construction terus maju jaya dalam bidang ini

    ReplyDelete
  3. cantiknya rumah banglo tu. tak sangka hebat jugak buah tangan company bumiputera ni. siapa yang ada tanah & tengah cari kontrakter untuk bina rumah boleh la contact nas contruction ni

    ReplyDelete
  4. memang wajib tahu keupayaan kontraktor yang kita nak upah tu, kalau dah ada track record dan kerja yang bagus dibuat sebelum tu, memang tak ragu-ragu kita nak panggil dia untuk bina rumah sendiri

    ReplyDelete
  5. Cantiklah hasil kerja dorang. Betul2 kemas dan teliti. Inilah yg kita mahukan sebab ada pengusaha, buat tangkap muat je bila bab2 rumah nie. Nak masuk rumah baru tp ada banyak benda nk kne repair lagi. Tp hasil kerja dorg nie nampak sangat memuaskan

    ReplyDelete
  6. memng tengok hasil kerja diaornag kemas dan teratur..cantik pulak tu..memng tenagh cari orang nak suruh cat rumah ni..bolehla cuba msg diaorang ye

    ReplyDelete
  7. Kalau impikan rumah yang cantik macam kat atas ni kenalah cari konteaktor yang ni jugak kan.. heee...tb suka sangat rumah yang berlantaikan kayu.. syok je pijak2 kan..

    ReplyDelete
  8. Wah cantiknya design rumah yang dibuat. Kalau saya pyas hati dengan hasil NAS Construction ni. Syarikat bumiputera pun mampu berdiri seiring dengan syarikat bukan bumioutera yang lain. Lantai kayu tu buat saya jatuh cinta dengan rumah ni

    ReplyDelete
  9. Kena betol2 cari yg berpengalaman.,takdelah rasa banyak kerugian. Teringat kes family habis duit 200k tapi hasil tak memuaskan.next time ena boleh la recommend. Byk feedback positif kan.

    ReplyDelete
  10. Thanks for the info, will check it out soon coz i need to renovate my house kitchen juga, Mungkin lepas raya ni kot.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.