REMDII | Penjagaan Badan Terbaik Untuk Seisi Keluarga dan Mereka Yang Berkulit Sensitif

Saya memang sangat mengambil berat tentang produk penjagaan keluarga terutama untuk anak. Ini kerana anak bongsu saya iaitu Yara yang berusia 2 tahun, kulitnya agak sensitif. Jadi saya perlu memilih produk terbaik bagi memastikan ianya sesuai untuk kegunaan anak dan sekaligus seisi keluarga.

Apabila saya diperkenalkan dengan jenama REMDII yang telah diuji secara klinikal tentang kebaikan dan ramuannya serta paling penting direkomen oleh mereka yang pernah menggunakan produk ini, haruslah saya turut teruja untuk mencuba sama.

Terdapat 4 produk penjagaan badan dari jenama REMDII, antaranya seperti:-
  • REMDII Sensitive (Green) 
  • REMDII Ultra Sensitive (Yellow)
  • REMDII Calming Body Wash (Blue) 
  • REMDII Gentle Hair Shampoo (Orange) 

Saya dan anak-anak sudah mencuba ke semua produk di atas. Tidak dinafikan memang saya 'happy' dan sangat rekomen pada sesiapa yang ingin mencubanya terutama untuk mereka yang berkulit sensitif.

Antara ciri utama produk REMDII adalah seperti berikut:-
1) Mengandungi Vitamin E Semulajadi 
2) Sesuai untuk semua, termasuk mereka yang kulit sensitif dan kulit bayi
3) Tiada paraben, tiada steroid, tiada pewarna, tiada wangian 
4) Digunakan dan direkomen oleh doktor 
5) Boleh dapati daripada 200 klinik dan farmasi 
6) Klinikal dan penyelidikan terbukti ianya produk selamat digunakan

REVIEW TENTANG PRODUK
REMDII Sensitive (Green) adalah krim pelembap yang ringan, tidak berminyak, dan mengandungi spektrum tocotrienol dan tocopherol.


Krim ini dipatenkan bagi membaiki dan melembapkan kulit dari dalam, selamat, serapan secara semulajadi dan melembutkan.

Serius! Memang best. Lihat sahaja tangan saya dan Yara selepas menggunakan produk ini. Memang jelas tangan kami lebih lembut dan lembap. Baunya juga agak natural.

Seterusnya saya mencuba REMDII Ultra Sensitive (Yellow). Ini merupakan krim pelembap ultra sensitif dengan teknologi ceramida, teknologi Mimic Skin dengan tocotrienols dan tocopherol.
Krim ini pun sangat best. Serapan sangat mudah dan tidak melekit.

REMDII Calming Body Wash (Blue) adalah pembersih badan tanpa wangian dan SLS yang sangat sesuai untuk kulit kering dan sensitif. Ia mengandungi jenis vitamin E yang 60X lebih hebat yang berfungsi menjaga kulit kita  dari dalam.

REMDII Gentle Hair Shampoo (Orange) pula adalah syampu sesuai untuk semua jenis rambut. Ianya mengandungi vitamin E yang 60x lebih kuat untuk pembersihan lebih mendalam. Paling penting ianya juga tidak mengandungi wangian dan SLS dan sesuai untuk kulit kepala yang sensitif.

Baru-baru ini Yara ada mengalami masalah luka di kepalanya. Kulit kepalanya sangat sensitif ketika itu. Saya memang risau setiap kali membersihkan rambutnya, beliau akan menangis kesakitan.

Tetapi dengan menggunakan produk REMDII Gentle Hair Shampoo. Yara berasa selesa dan gembira setiap kali mandi.

Lihat sahaja wajah ceria Yara ketika menikmati waktu mandiannya. Saya sebagai ibu juga berasa lega dan gembira melihat beliau tidak menangis bahkan Yara sentiasa tidak sabar apabila tiba waktu mandi, heheh. 

So, korang jangan lupa dapatkan produk REMDII di pasaran. 

Untuk keterangan lanjut ataupun pembelian secara online, boleh rujuk pada laman web dan social media REMDII :-)


- Fb: REMDII Health and Skincare
- Instagram: remdiisensitive official

REMDII | Penjagaan Badan Terbaik Untuk Seisi Keluarga dan Mereka Yang Berkulit Sensitif Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 10, 2019 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.