Yoodo Community Meet-Up Day Bersama Jumanji | Recap Aktiviti Komuniti Yoodo 2019

YOODO satu-satunya telco yang mana kita boleh pilih berapa data, panggilan dan sms yang diperlukan mengikut bajet kita. Bagaimana kita boleh uruskan keperluan dan bajet yang kita peruntukan tanpa rasa bebanan.

Sangat menarikkan!


Dan Yoodo sememangnya sangat memenuhi gaya hidup masyarakat terkini. Dengan pelbagai aktiviti yang disediakan kepada komuniti Yoodo,pastinya memberi banyak keistimewaan dan keseronokan bagi mereka yang sudah menjadi ahli.

Antaranya aktiviti anjuran Yoodo (recap tahun 2019):-

Hari Komuniti (Community Day)

Yoodo memiliki komunitinya sendiri yang dikenali sebagai 'Yoodoers'. Ianya secara rasmi dilancarkan ada tahun 2018 yang mana telah disertai 2000,000 pengguna dengan hampir 2 juta paparan posting komuniti. Di mana semua 'Yoodoers' berpeluang untuk berkongsi pendapat, bertanyakan soalan dan melibatkan diri dengan menyokong pelbagai inisiatif dari Yoodo di atas talian.

Secara tidak langsung Hari Komuniti Yoodo ono adalah salah satu caranya mereka menghargai pelanggan-pelanggan yang setia dan memberi balik ganjaran dalam bentk keraian dan juga keseronokan!

Ganjaran dari Yoodo Kepada Komuniti

 Seperti yang diketahui, Yoodo memang sangat menghargai pelanggannya. Apatah lagi pelanggannya juga ahli 'Yoodoers' yang sangat aktif memberi komen dan pendapat di page Yoodo, sehingga ada dikalangan mereka menjadi 'top fan'.

Dan yang terbaru saya sendiri berpeluang menyertai aktiiti bersama ahli 'Yoodoers' yang lain. Di mana kami semua telah dijemput untuk menonton filem Jumanji bersama Yodoo. Memang seronok!

Paling mengujakan seramai 11 SuperUser Tahunan juga telah diberi ganjaran istimewa. Satu kejutan juga sebenarnya, Mereka telah menerima telefon pintar dari pihak Yodoo. Bestkan!


Untuk tahun 2019, 'Yoodoers' yang berjaya menjadi SuperUser adalah:-
  • Hilmi, Klang
  • Hatifi, Damansara
  • Wong Yuen Sern, Kuala Lumpur
  • Aslam Denjay, Sandakan Sabah
  • Beh Tong Yu, Penang
  • PP Fong, Kuala Lumpur
  • Wilson Wong, Perlis
  • Yazid, Melaka
  • Jafrul, Kuala Lumpur
  • Ariffin, Kuala Lumur
  • Mohamad Syazwan, Terengganu

Saya dan rakan-rakan lain juga sempat bertemu dan berkongsi pendapat serta cerita bersama Mr Chow Tuck Mum (Head of Yoodo). Banyak yang dikongsikan terutama tentang aktiviti yang telah dijalankan dan akan dijalankan untuk komuniti Yoodo. Perkongsian yang sangat menarik.

Seblum tayangan filem Jumaji, terdapat pelbagai aktiviti disediakan oleh pihak Yoodo yang mana ahli komuniti boleh menyertainya dah berpeluang membawa balik hadiah yang cukup menarik!

Yeszaaa!! saya berjaya memenangi hadiah Mi Band 3, hehehehe.

Terima kasih Yoodo :-)

Yoodo dan Muzik

Untuk tahun ini Yoodo membawakan 2 ikonik band punk rock iaitu Bunkface dan One Buck Short untuk konsert 1 malam - Yoodo x The Bee. Apa yang menarik semua ahli komuniti Yoodo telah diberikan tawaran diskaun menarik untuk harga tiket. Bagi 100 pertama pelanggan Yoodo, mereka berpeluang mendapatkan diskaun sebanyak 10% untuk pembelian tiket dan juga menerima t-shirt Yoodo edisi terhad.

Yoodo juga ada menganjurkan konsert interaktif secara atas talian yang pertama kali di Malaysia. Ini adalah salah satu cara bagi Yoodo menyokong band indie tempatan. Terdapat 6 kumpulan band indie tempatan yang telah membuat persembahan secara livestream. Antara band indie tempatan yang telah membuat persembahan seperti Modescape, An honest Mistake, A.Ron, Battle Bloom, Nadhirah and Sevencollar T-Shirt. Persembahan hebat mereka juga telah menarik minat seramai berjuta penonton dalam masa 6 minggu.

Dan ini adalah titik tolak permulaan untuk Yoodo mengorak langkah lebih jauh dalam memeriahkan industri seni tanah air dan mengangkat bakat-bakat baru di platform terbaik.

Yoodo dan 'Gaming'


Yoodo telah menjadi penaja utama untuk PUBG Mobile National Championship (PMNC). Di mana Yoodo juga telah melahirkan juara seperti Yoodo Gank yang kini menjadi PUBG MOBILE e-sports team untuk Yoodo, kini Yoodo menganjurkan online PUBG competition secara bulanan dalam segmen terbaru iaitu Beat the Champs.

Yoodo juga telah mengumumkan untuk menambah PUBG MOBILE Add-On, bagi membolehkan gamer bermain PUBG secara on-the-go pada bila-bila masa dan di mana juga sehingga akhir bulan Disember 2019.


Dan bagi terus menyokong e-sukan ini, Yoodo juga telah membawakan PUBG ke kampus, di mana telah menawarkan hadiah yang cukup lumayan iaitu wang tunai (cash pool prize) sehingga RM60,00.

Yoodo dan Sukan


Selain itu, untuk segmen sukan,  Yoodo kini  tampil sebagai penaja untuk Malaysia Futsal Premium League (MPFL). Sukan yang melibatkan pasukan lelaki dan perempuan dari seluruh negara.



Yoodo Menyokong Pengembaraan (Travelling)


Istimewa bagi mereka yang suka melancong, Yoodo ada menawarkan Roam-Like-Home add-on. Jadi korang boleh roaming dengan selamba dan mudah macam berada di Malaysia. Buat masa ini 'Roam-Like-Home' tersedia di 53 buah negara tau!


Korang boleh 'customize' sendiri pelan penggunaan semasa korang melancong. Dan korang hanya dikenakan antara RM10-RM20 (flat rate), apabila mengguna add-on yang ohsem ini. Paling penting tiada caj tersembunyi. Dan sekarang Roam Like Home ada diskaun sebanyak 50%! Nah boleh jimat banyak ketika melancong :-)



Bestkan!! So korang apa lagi jom jadi sebahagian dari ahli komuniti Yoodo. Banyak manfaat dan keseronokan yang diperolehi!

Ahem! Yoodo Community Meet-Up Day ini juga merupakan sebahagian komitmen Yoodo dalam meraikan penghargaan dikalangan pengguna setia sebagai satu komuniti istimewa -yoodoers!.

Layari info lanjut dan terkini Yoodo di laman di bawah;


Yoodo Community Meet-Up Day Bersama Jumanji | Recap Aktiviti Komuniti Yoodo 2019 Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 12, 2019 Rating: 5

20 comments:

  1. kawan mek guna yodoo. katanya okei line kat Kelantan. semoga yodoo terus berkembang maju dan dapat memberi perkhidmatan telco yang wajar kepada rakyat malaysia.

    ReplyDelete
  2. Menarik nya. Biasa jumpa iklan yodoo ni masa tengah main game. Hihi

    ReplyDelete
  3. Rajin gak tertengok yodoo ni tapi tak berapa nak.ambik tahu sangat. Bila ayu share kat sini rasa nak tahu jugakla apabenda yodoo ni. Semoga yodoo terus berkembang maju di Malaysia.

    ReplyDelete
  4. La ni I macam dah ketinggalan keretapi. Banyak benda I tak tahu seperti Yoodoo ni. Nak kena baca banyak lagi sebab nak faham.

    ReplyDelete
  5. suka yoodo ni..harga bagus line pun stable...i baru je watch jumanji elakar gila!

    ReplyDelete
  6. Should have discover boit yoodo before i went to Korea. Jumanji is a great movie and this is a great collab. Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  7. Bestnya semua aktiviti Yodooo ni, tertarik pulak nak tukar yodoo tapi sayang pulak dengan nombor yang sekarang ni.

    ReplyDelete
  8. yoodoo! selalunya jumpa yoodoo ni sebab sharing dari rakan2 blogger. jarang jumpa kalau jalan2 kat mall. apesal ek

    ReplyDelete
  9. Tak pernah guna yodoo. Kena study lebih nak tahu apa yodoo ni dn fungsi2 dia apa lg yg bagus baru berani nak tukar ke yodoo..:)

    ReplyDelete
  10. Xguna yoodoo ni.. Besta dpt reward best2 mcm ni... Nk kena ushar gak lah

    ReplyDelete
  11. Citer Jumanji tu mmg the best like serious dari awal start movie smpi akhir action n klakar.. mmg lawak la

    ReplyDelete
  12. wahh bestnya nanti harap dpt join yoodoo punya event jugak

    ReplyDelete
  13. Yodoo ni guna line celcom atau digi ? Selalu tgk promosi yoodo dlm kereta grab

    ReplyDelete
  14. tak berapa tau sangat pasal yoodoo ni sebab tak reti nk guna,,,, dia lebih kurnag macam internet atau line telco yang lain ke?

    ReplyDelete
  15. Yoodoo ni aida baca d blog jer.
    So far x pernah jumpa user.
    Katanya mudah sebab boleh customize kan?
    Bab dpt tgk Jumanji tu paling best!

    ReplyDelete
  16. Yer Yoodoo maju ye hanya guna e-sim. Bagus sebab berjiwa anak muda sgt sb sesuai untuk gamer/e-sport dan buat pelbagai aktiviti. Ada can tukar Telco lepas ni.

    ReplyDelete
  17. Rasa tahun ni banyak juga baca blog2 pasal charity Yoodo dan concert amal. Bagusnya company mcm ni. Menarik pula nak explore pasal yoodo.

    ReplyDelete
  18. WAH MENARIK SANAGT YOODOO NI..SAMPAI EMNGHARGAI PENGGUNA TU..NI YANG RASA NAK PAKAI YOODOO NI..HEHEE..NANTI NAK USHA LA.TAPI SEMUA TEMPAT OK KE YOODOO NI

    ReplyDelete
  19. Ye pakai line ni kat mana2 pun stable.

    ReplyDelete
  20. Paling best pasal plan ni kita boleh personalize apa yg kita nak kan. Benefit kat customer situ, btw yoodo bayar kat Boost app skang ade Rm5 cashback tau.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.