Nasi Beriani Uncle Wee' Terbaik

Dah lama saya tak datang rumah Uncle Wee' kat Kampung Melayu Subang.Kalau dulu masa saya dukckat Puncak Alam boleh katakan setiap dua minggu saya akan datang menziarah. Cik Na (isteri Uncle Wee') memang sangat sporting dan penyayang. Kebetulan malam tu Akid sakit perut, Cik Na yang rajin buh minyak dan mengurut Akid.
Uncle Wee' anaknya ada 7. hanya tinggal 3 yang masih belajar. Dulu Uncle Wee' bekerja ngan syarikat Penerbangan Mas.

Dan malam itu kami dijamu Nasi Beriani masakan Cik Na..memang sedap cam rasa Nasi Beriani kat Restoran Arab. Ada lauk ayam dan kambing...saya makan menambah 3 kali...huhu..naik dah berat badanku ini..
Saya tak adalah beria ke rumah terbuka memandangkan 2 hari lepas raya..satu famili sakit perut pegi bilik air jer kerjanya..tapi saya tak melepaskan peluang menziarah kaum keluarga...dan pastinya raya tahun ini saya sangat bersungguh beraya dengan saudara -mara. :)

Comments

mama zharfan said…
yum yum sedap tu..
ayu, umah u kat puncak alam tu sewakan ker?
taqie said…
wa..mcm sedap je .. nnt madam leh tapau 1 untuk taqie..hehe
suzz- biat macam tu jer...barang banayk dalam tu...i tak pindahkan barang2..sofa, katil, alamari, peti ais dapur semuanya ada...

taqie- boleh..boleh mehler datang umah mdm :)
Hermit said…
dulu everytime g umah uncle wee' mesti Cik Na jamu ngan masakan dia.. memang sedap2.. :)

Popular Posts