@ Daiso Japan Haitt!

O Hai Yo Ogaimaz..Hait Hait..saya di kedai Jepun Hari Sabtu Malam Ahad di1Utama
see "kodomo"(maksud kanak-kanak) sedang beriang-ria di depan kedai Daiso Japan
Harga kebanyakan barang kat sini ialah RM5. Bestkan! Tapi ada gak yang harga RM10, RM15 dan RM30 tapi tak banyak (dalam satu rak ajer)
Alatan tulis yang kiut-miut. Saya suka sangat rasanya saya lebih teruja membelek pemadam yang berwarna-warni dan wangi. Pensel yang banyak bentuk pelik dan alatan membuat kraf memang banyak. Gunting ada macam-macam bentuk.
Gadjet orang lelaki. Afiq yang begitu bersungguh memilih "Ingat mainan kah?". Mentang2 Dedet duk bz memilih Afiq tak lepas memainkan peranan yang sama.
Kain yang bermacam corak. Kalaulah saya pandai buat kraftangan, takpun pensil case ke? Mesti saya dah rembat 2-3 helai tapi sebab tak berbakat kalau beli akan berakhir jadi kain pengelap baik tok sah..huhu
Bahagian ni paling best, makanan jepun.. hoho ada mee, kicap jepun, gula2, air tin macam2 bentuk botol dier dan banyak lagi. Rambang mata sungguh!
Paling lama saya kat rak ini.. ada lebih 10 jenis serbuk ala mc Cormick..murah jer RM5 sebotol, Ada serbuk paprika, nutmeg, basil, cinedar dan macam2 lagi.. :) tinggal tunggu beli dan masak jer. Kalau malas jadi perhiasan rak bahan mentah kat dapur. huhu
Hasil rembatan saya. Beria jer ya bercerita tapi saya ni jenis membeli berhemah terutama bila suami kat sebelah..hahaha...

Meh-meh kita belajar bahasa jepun (saya copy nat internet)

Very Happy Happy= Shiawase
Sad Sad =Kanashii
Shocked Shocked = Bikkuri
Laughing Laughing=Warau
Mad Mad = Mukatsuku
Embarassed Embrassed = Hazukashii
kyou wa korede......mata ashita (That's all for today...see you tomorrow)
Gambatte kudasai! (Good luck!) bila shopping kat Daiso!

Comments

Mama Zharfan said…
tak pyh susah2 pegi jepun heheh
tapi alangkah best klu dapat gi jepun kan suzz...teringan la I :)
pacubob said…
rindu plak nak pi jepun nih....dh lebey 10 tahon x pegi nih....mesti byk perubahan....:(

hontouni ikitai yooooo....huhuhu
pacubob said…
mmg best dok sana tp kena tau ckp bahasa diorang ler....

jaa mata nee....;)
bestnya Bob...I dapat tgk jepun dari gambar jer....(me klu dapat gi Jepun mesti duk menjakun kat situ huhu)
pacubob said…
mmg best tp time jd student ler...time pi training or keje tu lain ckit rasenya....syg x dpt pusing abih semue pulau kat Jepun dulu....Kyushu x dpt jejak kaki...Hokkaido mmg best...:)
takpe bob masuk contest menang gi jepun...aku motivate ko ni...lps tu agak2 kirim la souvenir kat tukang motivate mu ini..kehkeh
pacubob said…
hehehe...doa2kanlah yek....12 tahun dh...kalau ade anak dh besar dh dia...hehehe

Popular Posts