Mickey's Safety Club @ PETRONAS StreetSmart exhibition!

Hari Sabtu 4hb Feb 2012, saya dan anak-anak join aktiviti di Petronas StreetSmart. Aktiviti lebih kurang macam tahu lepas, ada sesi bersama penganjur, soal-jawab, pertandingan mewarna dan menonton video Mickey Mouse n frens. Tapi anak saya lebih teruja mencuba segala permainan interaktif yang disediakan di situ berbanding join aktiviti di pentas mini.
Yana dan Amani di pentas mini yang sangat chantek propnya.
Permainan kesimbangan magnet di depan Galeri Petronas. Permainan simple jer just menguji kefahaman tentang magnet. Tapi nampak kedua anaknda begitu excited sekali, cam main lego lah pulok!
Ni kalau kat jalan raya betul memang kena saman. Mana taknya masing-masing tak pakai helmet. Permainan cara bawa kenderaan di jalan kampung dengan penuh berhemah.
Permainan paling digemari oleh Amani... Iaitu menghentak kepala patung itu dengan penukul. Bukan main Amani ya, nampak suker giler dengan permainan ala vandalisme, huhu.
Tak cukup menonggeng motor, main kereta pulak. Permainan ala-ala drift kereta memang sangat diminati my kids terutama Anaqi. Bersungguh main!
Memandangkan acara ini berkerjasama dengan siri Mickey Mouse maka haruslah banyak patung-patung karektor dalam siri MM di sana-sini.
Masa sesi bercerita di pentas mini. Bukan main excited kanak-kanak kat sini sebab macam-macam souvenir ditawarkan, seperti pensel MM, sticker dll
dan GOODIES untuk ahli Astro Subscriber yang terpilih. Saya menang dan kawan opis Cik Bee pun dapat juga. Tapi memandangkan Cik Bee tak dapat datang sebab suaminya tak sihat so saya tolong amikkan. Nak dapat goodies kena tunjuk SMS menyatakan kita antara pemenang yang terpilih + bill Astro bulan Januari... :)

Acara kali ini lebih kurang sama macam tahun lepas. Yang BESHnya kali ni saya pergi awal (sebab dapat invitation dari Astrolife), dan anak saya berpeluang main macam-macam, tak perlu menunggu lama dan banyak aktiviti bersama permainan interaktif. Berbanding di acara tahun lepas, anak saya tak sempat nak main apa-apapun sebab ramai sangat owang. Tapi memang tak dinafikan setiap permainan interaktif yang disediakan memberi pengajaran yang baik kepada kanak-kanak tentang cara-cara menjaga keselamatan apabila berada di jalan raya.

p/s: Dengar citer ramai kawan compers yang dapat invitation dari Astro seperti MZ dan Wan Steddy (akak tolong amikkan sticker dan topi MM). Tapi masing2 ada hal balik kg dsbnya. Lagipun pemberitahuan kepada para pemenang pada petang Jumaat dan event-nya hari Sabtu (last minute betulkan). Dan next week kalau ada kelapangan mungkin saya join aktiviti ini lagi bersama bloggers. Kalau rajinler, hik hik.

Mickey's Safety Club @ PETRONAS StreetSmart exhibition! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 05, 2012 Rating: 5

5 comments:

  1. beshnya...me dpt sms pun dh last minute, and memang dh lama plan nak balik kg...tak de rezeki thn ni..

    ReplyDelete
  2. i punye turn minggu depan, tot i dah ketinggalan bas hehe

    ReplyDelete
  3. tulah, bile bace n3 nih,aik, bkn event ni 11hb nnt? heheh.,.dpt invi jugak..i'Allah blh jmpt kt sane ;)

    ReplyDelete
  4. kak ayu... kite la yg jumpe akak ritu tp segan nak amek gambo hehehe..

    btw, nice to meet u and amani are soo cute!!!

    ReplyDelete
  5. mz- takpe..next time ada rezeki blh join lagi :)

    mira- klu lah rajin i join lagi...klu lah malas i tak join hehehe'

    zety- insyaallah ada rezeki kita jumpa ya

    jue- kan kite duk saling berpandang jer hehehe

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.