Monday, July 8, 2013

Mai Pi Utara Bersama Yeos dan Jelita | Event Mantoppp!!

Di pagi Sabtu yang hening, saya sangat pening...
Mana idoknya... Saya kena sediakan hidangan yang dipertandingan...
Tup... Tup... gas rumah pulak habis!
Yang sadis, kul 12a.m baru perasan...
So, gamaknya pagi2 kena gi umah mak...
Ingat nak pergi awal dalam kul 5 pagi...
Last2 kul 7a.m baru sampai umah mak...
Berdesuppppppppp kat dapur...
Ngam2 8.30a.m siap belako...
Legoooooo...
Sampai2 jer kat Saloma Bistro, Sue dari Majalah Jelita sudah menanti di meja pendaftaran. Amik nombor segala bagai... catch-up mana yang penting...
Masuk dalam dewan, ramainya manusia...
Semuanya bersemangat nak tengok demo memasak...
Dari Chef Anuar yang memang banyak celoteh :)
Memang tak kering gusi dengan gelagatnya...
Hilang stress kejap... bila mengenangkan kembali kejadian di rumah yang gas kat dapur tiba2 abis.
Ada cabaran peti rahsia bagi mereka yang terpilih...
Tapi saya tak join sebab diri ini memang dah terpilih sebagai finalist Sajian Kreatif Bersama Yeos.
Ini adalah barang Yeos dan bahan mentah sampingan yang perlu digunakan dalam pertandingan Sajian Kreatif... Terasa kat pentas Master Chef lak pulok!
Antara peserta akhir Sajian Kreatif Majalah Jelita Bersama Yeos.
Penyampaian hadiah...
Woot woot...
Resepi saya ya :)
Menggunakan produk soya hitam dan juga mee cintan...
Sayang sejuk... kalau makan panas2 meleleh cheese tu kat dalam mulot...
Rejeki, syukran!!!
Stok makan untuk sahur sebulan, anak beranak... bolehlah kan?
Gian lak main masak2 kat dapur, ngeeeeee.

5 comments:

mama tisya said...

tahniah ayu...byk stock utk ramadhan menjelang

Nad MamaZN said...

Wow! mmg save la berbelanja di bulan puasa nnt :)

Qashmere said...

Wow bestnya..banyak stock

Mama Zharfan said...

u talented in cooking ;)

korie said...

untung pandai masak org cakap melalui masakanlah cara yg terbaik untuk menambat hati suami.....masakan terbaik adalah masakan dari seorng ibu untuk anak2nya....xder aji,chicken stock,cuma garam dan kasih sayang....