Thursday, July 11, 2013

Rajin Sesangat Nak Membaiki dan Mengecat Sendirik!

Seee see seee
My laki dan anak sulung saya si Anaqi...
Haiyo...
Marah betul saya, bila dowang duk gigih panjat kat atas bumbung porch...
Ni dek kerna BZ nak mengecat dan membaiki...
Cam takleh minta orang yang memang pakar untuk membaikinya...
 Orang lalu-lalang pun rasa seriau...
Sebab dua beranak ni cam ligat jer buat kerja kat atas tu...
 Yana lak...
Jadi tukang cat segala grill depan umah...
Seb baik jenis yang tekun...
Kalau si Afiq lak jadi mandur kat situ ya...
Sampai anak saya pun cam heran apsal laki saya tak suruh jer workers die buat segala keje rencam - mengecat dan memperbaiki...
Laki saya memang jenis memegang prinsip "Kalau kerja tu kita boleh buat sendiri, kita buat... tak perlu minta orang lain tolong buatkan"

Hmm nasib baik my laki ni tak reti buat umah, tahu lukis pelan jaa... agak2 kalau reti mesti BZ nak carik tanah lepas tu buat umah sendirik...
*********************************
Pokok tumbang kat depan sekolah my kids...
Rasanya ni jerlah kawasan hijau kat Taman Tun...
Tapi tumbang dah beberapa batang...
Lebat betul ya hujan pagi tadi--ada ribut kot sekali...

Hmm... saya memang tatau pape... tido mati...
Bulan pose kan letihnya semacam-->alasan!

2 comments:

anak Wan Salleh said...

semangat nak masuk rumah baru tu!! seronok ada anak ramai

Mama Zharfan said...

ni umah kat puncak alam ker