Monday, April 28, 2014

Topik: Tiba Masanya Untuk Pesakit Diabetes “Say NO “ Terhadap Pengambilan Ubatan Tahan Sakit Saraf

Uolls pernah dengar tentang penyakit diabetes tak???

Ada yang mengatakan penyakit ini penyakit keturunan...
Tak kurang juga ada yang kaitkan dengan cara pengambilan pemakanan harian kita… Hmmmm…

Saya mempunyai seorang kawan yang agak rapat menghadapi masalah diabetes.  Akibat masalah kesihatannya itu,  boleh dikatakan hampir setiap hari beliau terpaksa mengambil pelbagai jenis ubatan.


Yang paling sadis, bukan ubatan yang perlu ditelan bahkan ada juga suntikan perlu diambil untuk meneutralkan kandungan gula di dalam badannya. Saya pernah bertanyakan dengan beliau apakah akibatnya sekiranya berhenti segala ubatan yang diambil…

Jawapan kawan saya…

Dirinya makin worst!
Badan mula rasa lemah, boleh pitam…
Kaki menggigil…

Paling teruk tak boleh bangun sebab rasa badan terlalu letih…
Bila badan tak sihat, macam-macam perkara tak mampu untuk dilakukan. Bagi yang bekerja memang memanjanglah kena amik MC…
Tapi dalam hidup ini kita tak boleh berputus asa. Kena sentiasa bersikap positif dan optimis dengan cabaran yang dihadapi.
So, macam kawan saya pelbagai cara beliau lakukan untuk mendapat rawatan ke atas penyakit yang dihadapinya…
Sehinggalah satu hari, ada doktor yang merawat kawan saya itu mengesyorkan Live-Well MECOMIN.

Beliau terus mahu mencubanya…

Memandangkan tidak semua klinik mempunyai bekalan ubat MECOMIN, kawan saya cuba mendapatkannya di farmasi yang berdekatan.

Ternyata memang ada…
Tak caya boleh jenguk kat Guardian, Caring, Watson dan lain-lain…
Dalam kotak ni ada 90 biji kapsul…
Dan cara pengambilannya adalah 3 biji sehari J
Terdapat juga info mengenai penyakit diabetes dan kerosakan saraf…
Bagi penghidap diabetic beliau pasti merasai simpton2 seperti ini.
Dan kawan saya setelah 3 bulan secara konsisten mengambil MECOMIN sebagai supplement harian. Beliau sendiri nampak perubahan dalam dirinya…Kawan saya makin sihat dan cergas… kaki dia pun kurang kebas & ada rasa.

Kerana MECOMIN tidak akan memberi kesan sampingan yang membahayakan, ianya mengandungi vitamin B12, mengurangkan kesakitan saraf.

Untuk keterangan lanjut uolls boleh lawat http://www.livewell2u.com/products.php?p=mecomin

Baguihhh ni J

3 comments:

Mama Zharfan said...

menarik ni..mcm nak suruh mr hubby try lah..

Wan Amira Wan Salleh said...

nerve damage paling takut sekali

Anonymous said...

salam. tumpang tanya. kalau dah ambil mecomin ni . adakah ubat lain untuk kencing manis kena stop . atau di ambil skali?