Kecuaian Saya dan Cara Yang Berkesan Memberi Keselesaan Buat Si Bayi

Shian my Ameer... My bad...
Masa tengah mandikan dier pagi tadi...
Gelang tangan yang dipakai, terkena badan dier...
My bad... My bad...

Saya jarang pakai gelang emas macam ni...
Kebetulan pakai sebab nak bergaya di Hari Raya...
Lupa nak buka...

Ni memang kecuaian ai ni...
Sebab gelang atau sebarang bentuk perhiasan sebegini...
Agak bahaya juga...
Peringatan buat diri sendiri dan ibu-ibu lain juga..

Anak saya kalau meragam waktu tidur...
Saya dah tahu apa puncanya...
Samada beliau tidak rasa selesa badan ataupun lapar...
Kalau lapar kita susukan jer...

Tapi kalau badan bayi tak selesa...
Saya tuamkan badan dengan tungku bunjut bersama kepanasan seterika
Saya buat yang suam jer... Kena berhati2 ya uolls...
Karang tangan kita dapat cap mohor pulak...
See the kakak, sangat rajin...
Lepas mak die panaskan tungku...
Dier tolong tuamkan kat badan adik...
Saya pakaikan diaper rash cream kat punggung anak...
Biarpun takde rashes...
Risau jugak sebab pakai diapers die tak macam lampin...
Kalau lampin, bayi akan cepat menangis sekaligus ini memberitahu ibunya bila beliau tidak selesa kerana kebasahan. So far memang takde masalah kemerahan kulit lagi kat punggung My Ameer...

Dan minyak telon bayi tu antara yang wajib...
Suka dengan baunya...
Memang terapi = bau semulajadi bayi + minyak telon...
Bayi pun nampak lebih selesa :)

Kecuaian Saya dan Cara Yang Berkesan Memberi Keselesaan Buat Si Bayi Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 07, 2014 Rating: 5

1 comment:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.