Thursday, October 16, 2014

Piknik dan Riadah Seisi Famili Di Taman Tasik SUK Shah Alam

Apa yang suka sangat bila berada di Shah Alam...
Selain daripada komunitinya... Saya juga sangat teruja dengan pembinaan landskap dan juga taman riadah di Shah Alam. Sangat banyak uollls. Selain daripada ianya mencantikkan sekeliling bandar, ianya juga boleh dijadikan lokasi buat keluarga untuk bersantai, beriadah bersama-sama. Dan kali ni, kami sefamili ke Taman Tasik SUK Shah Alam, ianya berdekatan dengan Sekyesn 6.
Perhatikan papan notis ini...
Oitss... takleh jalan couple2 yang bukan muhrim disini, hiks...
Sebab ianya taman hijau, so kebarangkalian monyet dan ular itu ada...
Ai tengok gambar ular, tu rasa nak meloncat balik dah...
Terus dapat penahan pandangan maut dari cik somi...
"Ngada-ngada"-->hahahahaha
Selain ingat nak jalan-jalan di kawasan sini, kami juga ada plan untuk berpiknik.
Ni adalah projek santai seisi famili bajet murah... hahahah
And My Ameer, cam biasa... Bila dapat berjalan...
Belum pun sampai ke destinasi, beliau akan tidur untuk mendapat lebih banyak tenaga, kih kih...
Rimba menghijau... 
Di tasik tu, ada kelihatan beberapa bunga teratai, yang kembang kuncup...
Cam biasa, adegan lompat-melompat bila disuruh bergambar itu adalah WAJIB...
Melompatlah lagik, aishhhhh...
Selain daripada kawasan menghijau dengan beberapa kemudahan untuk buat aktivti "barbeque" dan lain-lain, terdapat juga taman botani yang boleh dilihat dan dipelajari di sini.
Antaranya Lidah Mak Mertua, hahahaha choiiiiiiii sesangat...
Punyalah panjang daun cenggitu seakan lidah... punyalah kreatip dibagi nama, hmmm
Ada pokok mulberi... Rumah mak mertua saya juga ada, hiks...
Ada juga daun kari... erkk ai carik jugak bunga kantan, hahaha
Tapi takde... bunga kantan kan sekarang dah mahal, 3 batang dah sepuluh hengget...
Dan banyak lagi... So tak koser nak amik gambar berbanyak, huhuhu
Ada taman permainan yang menarik dan beshhhh...
Dari kayu-kayan gitewww
Kat keliling tasik ni banyak terdapat bangku kayu...
So uolls boleh duduk sambil menikmati pandangan tasik, takpun buat adegan melompat cam anak ai, hahahah
My anaks bersama spesis pokok herba.... err...
Teratai Layu di Tasik Madu... chewaahhh

Kat situ ada laluan jalan untuk hiking...
Tapi dah ada jalan bertarlah, tak perlu nak ada perkakasan bagai...
Kitaorang naik bukit, jalan slow-slow... Last2...
Sampai kat Tugu Negeri...
Betul2 berdekatan dengan Bangunan SUK :=)
First time saya dengar Tugu Negeri... ingat kita ada Tugu Negara semata...
5 dari 6 anak bergambar kenangan...

Okla uollls jenjalan kat sini...
Selain daripada dapat mengeluarkan peluh...
Aktiviti santai sebegini mampu merapatkan hubungan dan memberi keseronokan buat seisi famili...
Kennnnn.....

2 comments:

Mama Zharfan said...

menghirup udara segar gitu :) foc yg beshnya heheh

Merlyn Hasshim said...

kalau gi tempat cenggini, risau dekat cik menjalar tu jer..