Nestle Wellness Together Gather Workshop



Berpeluang mengenali produk terbaru Nestle dengan lebih dekat lagi memang tidak saya lepaskan. Apatah lagi seperti yang kita maklum motto Nestle itu sendiri iaitu "Good Food, Good Life"mengajak kita untuk hidup secara sihat dengan pengambilan makanan-makanan yang baik.


Eugene Chan, Director of Communications Nestle Malaysia

Sepanjang bengkel, saya telah diperkenalkan tentang misi dan motto Nestle dengan lebih jelas lagi. Bagaimana ianya berkembang sejak dulu sehingga kini. Dan bagaimana produk-produk Nestle ini sentiasa diperbaharui untuk memastikan pengguna-pengguna setia produk Nestle mendapat yang terbaik.



Joshua Zhu, E Commerce Manager of Nestle Malaysia

Dan isu pada hari ini adalah tentang perkembanganan dunia e-commerce dan bagaimana ianya boleh membantu mereka yang sentiasa sibuk setiap hari. Cuba bayangkan mereka yang tidak punyai banyak masa untuk keluar membeli-belah dan pada masa yang sama mereka perlu mendapatkan stok barangan makanan (contohnya) terbaik di dapur!

Atas kesedaran itu, Nestle telah mengorak langkah maju ke hadapan dengan memperkenalkan pembelian secara "önline"melalui web portal membeli-belah yang cukup berpengaruh dan diyakini ramai pengguna alam maya di luar sana.

Dan LAZADA adalah salah satu daripadanya :=)



Pembelian secara talian sangat mudah uollls! Semuanya berlaku pantas dan efisien hanya di hujung jari anda. Pengenalan tentang produk bukan sahaja diterangkan dalam bentuk penulisan, bahkan untuk produk tertentu didatangkan juga dengan video. Harga yang jelas (ada juga didatangkan dengan diskaun), mudah (hanya bayar melalui perbankan secara talian) dan banyak lagi.

Selepas membuat pemilihan, kita hanya nantikan barangan dihantar sehingga ke depan pintu rumah.


Banyak juga pilihan produk Nestle yang dijual di portal membeli-belah LAZADA dengan harga promosi yang memang berbaloi!!

Antara promosi yang menarik boleh rujuk pada gambar di atas :=)
Saya paling suka dengan topik ini iaitu "A Balanced Begins With Balanced Shopping". Bagaimana penekanan terhadap apa yang kita makan adalah bergantung kepada apa yang telah kita beli dan ada di rumah (cabinet dapur hiks).

Yang mana ianya bermula dari satu pinggan yang kosong, diterjemahkan dengan keperluan badan kita yang memerlukan kesimbangan khasiat dalam diet pemakanan yang diambil. Contoh perlu ada sayur, protein dan karbohidrat dalam satu pinggan. Tapi bila kita nak sediakan makanan berkhasiat seperti ini tiada dalam simpanan, ianya memang memberi tekanan.

Puan Iliani turut memberi penerangan, bagaimana pengambilan cara pemakanan seimbang. "Portion"sebanyak mana, dan kombinasi pemakanan menarik yang boleh dihasilkan.



3 rangkaian kumpulan khasiat yang perlu dalam satu pinggan pemakanan yang sihat.

Pelajaran baru bagi saya. Untuk mengenali khasiat dari 3 lapisan "grain"...

Kesimpulannya inilah "portion"yang perlu ada dalam satu pinggan pemakanan yang sihat.

Antara produk terbaru dari Nestle yang ohsem!!!

Saya suka durian..Saya suka coklat = Kit Kat Durian (edisi terhad ni uolls)

Antara peserta bengkel bergambar meriah!



Lazada Malaysia



Untuk promosi dan pembelian produk Nestle boleh klik link --> http://ho.lazada.com.my/SHISrB

Bagi mendapat lebih penjimatan dengan harga yang begitu berbaloi!

#nestlewellness #lazadaMY

Nestle Wellness Together Gather Workshop Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 26, 2016 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.